12 Ocak 2015 Pazartesi

Yufkada Tavuk Sote

     Geçen gün yemeğe misafirim vardı.Öyle 1-2 çeşit yemekle misafir kaldıramam,"Artmayan,yetmez" benim mantığıma göre.Hem çeşit çok olacak,hem de miktarları.Ben küçükken;yurt dışında yaşayan amcamlar yazın tatile geldiklerinde;yemeğe davet ettiğimizde, kendilerini ziyarete gelen misafirleri de yanlarında getirirlerdi ve anacığım çok zor durumda kalırdı "ya yemek yetmezse" düşüncesi ile...Gerçi,"Bire pişen,bine yeter" derler ve hiç mahçup olmadık şükür yaradana lakin; o gerginlik mahvederdi bizi.Sanırım bu düşünce bilinçaltıma işlemiş yıllarca,o yüzden herşey çok olmalı :) Bu haleti ruhiye ile ne yapayım diye düşünürken aklıma bu tarif geldi.Hem sunumu kolay ve şık,hem de yanına pirinç pilavı ile nefis bir ana yemek...Daha yiyipte beğenmeyenine rastlamadım,hiçte rastlamam inşallah :)Allah herkese helalinden bol rızk versinde,bol bol yemekler pişsin mutfaklarda...

YUFKADA TAVUK SOTE

Malzemeler:
1 paket tavuk baget (Ben kuru olmasın,daha lezzetli olsun diye baget kullanıyorum ama göğüs eti de kullanılabilir.)
1 iri boy soğan
2 havuç
1 yeşil biber
1 iri kırmızı biber
İsteğe bağlı haşlanmış bezelye (Eşim ağzına sürmediği için ben koyamıyorum malesef :(
Biber salçası,köri,zerdeçal,karabiber,kimyon,kekik,biberiye(Bana göre yemeği yemek yapan;malzemenin kalitesi kadar baharatıda.Tam bir baharat delisiyim ve bu malzemeleri hemen hemen her yemekte kullanırım :))
Tuz,sıvıyağ
Yufka

Not:Ben kış olduğu için domates kullanmadım,yazdan hazırladığım konserveden 1-2 kaşık koydum,o yüzden domates salçası eklemedim.İsteyen;1 domates veya biraz salça kullanabilir.

Yapılışı:
Tavuklar,soğan,havuç,biberiye,tane karabiber,limon ve tuz ile haşlanır.(yani ben böyle haşlarım,sonra da suyunu süzüp pilavda kullanırım,çok aromatik ve leziz olur)
Soğan piyazlık doğranır,biberler tohumları ayıklanıp doğranır.Havuçlar soyulup,önce enine ikiye sonra da verev verev kesilir.Hepsi yumuşayana kadar kavrulur.Sonra salça ve istenilen baharatlar kullanılır.Ayıklanmış ve ufaltılmış tavuklar eklenir.Karıştırılır ve ılımaya bırakılır.Orta boy bir kasenin içine yufka yayılır.İçine harçtan bolca konur,kenarlar üstüne kapatılır ve ters çevrilir.

















Yağlı kağıt serilmiş fırın kabına dizilir.















Üzerine yumurta sarısı sürülür ve susam serpilir.(isteyen son anda kaşar da serpebilir ama anında yenilmezse sertleştiği için ben davetlerde tercih etmiyorum)

Önceden ısıtılmış 180-190 derecelik fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirilir ve sıcak servis edilir.Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder