13 Ocak 2015 Salı

Ev yapımı Hamburger

           Bundan 2 sene önce birgün, eşimle fast food krizimiz tuttu:) Öyle böyle değil ama,ya yenecek ya yenecek!Dedim ki,"Ben öyle ağzımı gözümü silmekten rahat rahat yiyemiyorum dışarda.Sen al gel evde rahat rahat yiyelim,nasıl göründüğümüzü düşünmeden".Zira;dışarda hamburger mi yiyorsun strateji oyunumu oynuyorsun belli değil,yerken şurdan ısırırsam bu burdan çıkar,şurdan alırsam her malzemeye aynı anda ulaşırım.Ketçap,mayonez cazibeli akış yapıp parmaklarda yol alır.Yüzünün en olmadık yerine sıçrama yapıp renk katar sıfatına,yok ağzımı siliym,yok parmağımı yalayayım derken hop bitti hamburger :)))Kim yedi,ne yedi hiçbirşey anlamıyorsun.
            Çok şükür aynı kafada olduğumuzdan eşimde bana katıldı ve ne istediğimi sordu.Et köftesi hakkında duyduklarım,okuduklarım pek hoş olmadığından;sanki tavuk daha güvenilirmiş gibi geldi ve tavuklu burger istedim.Canım eşim klasik Türk erkeği olduğundan;et,tavuk,balık üçlüsünden tercihi tabi ki et şeklindedir.Kendisine etli,bana tavuklu burger alıp geldi evimize,oturduk masanın başına...Bir ısırık aldım ve dedim ki;tavuk ya ondan böyledir herhalde,hem uzun zamandır yemiyorum unutmuşumdur tadını.Sesimi çıkarmadan yedim ama ne yediğimi bilmeden,hiçbir zevk almadan.Ha sunta yemişim,ha burgeri o kadar feciydi durum.Dedim ki;denedik ve bitti benim için.Eşim yedikten sonra "nasıldı,beğendin mi" diye sorduğumda daha önce böyle tatsız bişey yemediğini söyledi.Bu konuda da mutabık kaldığımıza göre o meşhur halka Burgercilerle işimiz sonsuza dek bitmiş oldu...
E yine krizimiz tutarsa,yemeyelim mi?? Tabi ki yiyeceğiz hem de en alasını!!!Muhteviyatını,menşeini bildiğimizi,içimize sineni yiyeceğiz inşallah.Tam 2 senedir hamburgerimi evde kendim yaparım.Alırız hamburger ekmeğimizi yaparız hamburgerimizi,yeriz mis gibi...İşte tarifi...

Malzemeler:
1/2 kg orta yağlı koyun kıyması
1 iri kuru soğan
2 havuç
3 diş sarımsak
1 yeşil biber
1 kırmızı biber (acı olursa süper olur:))
3-4 kaşık galeta unu
tuz,istenilen baharatlar

Yapılışı: Soğan,havuç,biberler,sarımsak rondoda çekilir.Çok az sıvıyağda tuz ilavesiyle,yumuşayana kadar kavrulur.Soğuması beklenir.Soğuyunca kıymaya eklenir,istenilen baharatlar ilave edilir(ben kekik,kimyon,karabiber,kırmızı biber,zerdeçal,biberiye ekledim :)) Büyük ve çok kalın olmayan köfteler yapılır.Isıtılmış teflon ızgara veya tavada pişirilir.İstenilen malzemeler eklenir ve afiyetle yenir:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder