29 Ağustos 2014 Cuma

Misafir vaaaaarrrrr.....

      Sabah annem bana geldi. Hava muhalefetinden ne zamandır gelemiyordu :) Anormal sıcak ve malesef yüksek tansiyon sebebiyetiyle pek tadı yoktu.Çok mutlu oldum beraber nefis bir kahvaltı yaptık.Sonra eski komşumuzu çağırmaya karar verdik.Müsaitmiş gelebilirim deyince aldı beni bir telaş...Misafir öyle ikramsız kaldırılmaz malum.Hemen annemle mutfağa girdik, çayın yanına bir tuzlu bir şekerli olsun bari dedik ve peynirli milföy böreği ve ıslak kek yaptık.Çok şükür ikisi de güzel oldu ve beni mahçup etmedi.Milföy böreğini bilen zaten bilir ama ıslak kekimi paylaşmak istiyorum çünki; bir yiyen pişman, bir yemeyen :)))Sevgili eşim de ne zamandır istiyordu bu keke sıra gelmemişti.O da afiyetle yer inşallah birazdan,bir taşla iki kuş vurmuş oldum :)))


KAKAOLU ISLAK KEK

MALZEMELER:
 2 yumurta
3 kahve fincanı şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
3-4 kaşık kakao
1 vanilya
1 kabartma tozu,limon kabuğu rendesi
Aldığı kadar un

Üzeri için: 
1 su bardağı süt

Süslemek için:
 1 paket kakaolu krem şanti
1/2 su bardağı süt,çikolata (rende olacak) 

YAPILIŞI:
Şeker ve oda sıcaklığındaki yumurta köpük köpük olup sarı renk alana kadar çırpılır.Üzerine kabartma tozu ve un dışındaki malzemeler eklenerek iyice çırpılır.Un elenerek kıvam ayarlanır,en son kabartma tozu katılıp çok karıştırılmadan borcama dökülür.180 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.Çıkınca ılıması beklenir ve soğuk süt kaşık kaşık gezdirilerek ilave edilir.İyice soğuyunca sütle köpürtülmüş şanti sürülür ve çikolata rendelenerek ilave edilir.Dinlendikçe çok daha lezzetli olan bu kek,ılıkken bile nefis (biz öyle yedik ondan biliyorum :))) 

Not:Bu ölçü orta boy dikdörtgen borcam için ideal oluyor.Kalıp büyüdükçe ölçüyü de aynı orand artırabilirsiniz.Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder